Blindtarmen och annat skit

Onsdagen den 14:e Februari opererade jag bort blindtarmen, hör och häpna!

In på Akuten, sen blev jag liggandes på säng.
Drop and shit like that, morfin som inte jag blev yr av.

typ 15.30 åkte jag in i operationsalen, sen fick jag en spruta i vänsterarmen, sen fick jag syre, och smekningar på kinden, "nu får du sova gott".

Jag vaknade när jag var mitt i dörröppningen till mitt rum på avdelningen.
Jag hade ett samtal från min far, snacka om att jag var trött, fattade inte nåt vad han sa, vi avslutade samtalet.

Sen fick jag en
Katerer instoppat i urinröret, trött som fan.

Jag vaknar efter ett antal timmar och är pigg som piggelin.

Den där katetern hade jag typ hela tiden, tog ut den 4-5 gånger för att kolla om jag kunde kissa, men det gick ju inte, så då var det bara att stoppa tillbaka den i urinröret, drygt som fan, låt min snopp vara i fred!
Det var ju tur att jag kunde bajsa i alla fall, för jag ville inte ha någon slang i anus...

Maten då, fick dricka nyponsoppa tills på söndag, då fick jag äntligen äta riktig mat.

Och jag missade hela Melodifestivalen, hade biljett och allt.

Blev utskriven Tisdagen 20:e Februari.

Jag blev ägd av en anställd på Brownies Coffeehouse dagen innan jag åkte in på akuten också.
Vi (Jag, Elin, Jonas och Simon) tog en fika, så hade jag tagit en morotskaka med en coca cola, så var jag törstig.

-En till Cola tack!
-Är du bakis eller?

Simon säger:
Det där måste du blogga

(nu har ja gjort det!)

Och idag (Söndagen den 25:e Februari) är det sista dagen att knapra tabletter.
Yeah!


143403-60

Nål med dropp...

143403-61

Gammal nål...

143403-64

Konstig fisk med nötter och potatis och någon slags dillsås
samt jordgubbar med grädde som efterrätt...

143403-62

Såret...

143403-63

Kvällsfika, varm choklad och mjuka mackor med skinka och gurka...

143403-67

Dropp...

143403-65

Fick nåt specialfika någon konstig tid...

143403-66

Stygnen...

143403-69

Biljetten...

143403-68

Jag missade då inte allt, såg iaf ena bilen
då jag och Simon gick till Max och käkade (bild tagen den 23:e Februari)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vilken inlevelse man fick då.
men det där med katerer låter inte speciellt skönt.

även om det säkerligen var smärtsamt,
så har du ju nu dock ett ärr att skryta med. :)

Postat av: RetyrPoliI33

Kan ärligt säga att jag mådde lite illa när jag läste om det där med katerern, låter mycket smärtsamt. :)

2007-02-25 @ 23:26:30
Postat av: rikeman

Katetern var inte så farligt, det kittlas lite typ när de bedövde
Eller det kändes väl lite mer när et stoppade in slangen.
När de tog bort den kändes det som att jag kissade ner hela mig, men det är en annan historia :D

2007-02-26 @ 12:19:31
URL: http://www.rikeman.blogg.se
Postat av: Sandra

haha. den kan vi ta i nästa inlägg ? ;D

2007-02-26 @ 20:34:52
URL: http://easily.blogg.se
Postat av: rikeman

maybe ;)

2007-02-27 @ 09:18:06
URL: http://www.rikeman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback