Colin Nutley och dom tre blodiga bananerna...

Då jag inte har bloggat sen den 7:e så skriver jag ner lite grejor som har hänt och inte skriver detaljerad beskrivning som innan...

Vi hade
Colin Nutley som föreläsare i tisdags (12/12)

När vi satt i klassrummet så kommer Roger Pontare in med sin fru också för att lyssna på Colin.
Rödlila stilig kavaj, gula byxor och en basker.
Han sa hej och gick och satt sig.

Vi blev bjudna på lunch i Beinrichhallen också.

"Han sitter väl och dricker té någonstans"
Jag undrade vart Colin var
när jag inte såg honom i Beinrichhallen.
Johan hade svaret på min fråga.

Två citat av Colin Nutley:

"Fuckingscene"
Colin beskrev sexscenerna i sina filmer
och han verkar gilla ordet "fuck" också
eftersom han sa ordet minst 15 gånger under dagen

"Bloody banana"
Kom inte ihåg vilket sammanhang detta var i
men det lät extremt roligt...


21.30 var det Julkonsert på Olearys.
Mellansels Folkhögskola vs. Musikmakarna.
Musikmakarna hade skrivit låtar och Mellansel framförde låtarna.
Lite öl och musik är alldrig fel...

Onsdag (13/12), då var det möte i Kårlokalen angående Studentföreningen och sen var det fest!
Heldött på festen, var bara jag och Jos kvar där till slut, då var klockan bara 21.40...
Så där satt vi och drack. (och åt resterna av buffén som serverades efter mötet)
När klockan hade paserat några minuter över tolv så stängde Grabbarna baren och lokalen så vi fick gå hem.

Torsdag (14/12), dagen då man tog det lungt hemma, antar jag, kom inte ihåg.

Fredag (15/12), Magnus Mark var och föreläste.
Han var verkligen trevlig och rolig, drog skämt i varannan mening, utan att det blev jobbigt.
Det började med att vi fick lära oss använde rösten på rätt sätt, verkligen intressant.
Efter Lunch fick vi se olika scener från filmer han hade varit med i.
Han rippat filmerna och gjort en DVD sa han, Magnus Mark goes pirate!
Efter det så berättade han sin karriär från början till slut.
Senare under kvällen skulle han ta en öl sa han.
Det lät bra i mina öron, finns inte så mycket mer att säga om det.

The Kristet Utseende och Kårfest samma dag = Ångest
Kårfest fick gå före då vänskap är mycket trevligt.
Ukeleleparty hos Simon, mycket trevligt.
Folket:
Jag, Elin, Frida, Jonas, Johanna, Jos, Linda och Simon såklart.
Nizlopi - JCB spelades flitigt, väldigt mysig låt, videon är lovley.

På kårfesten var det väldigt trevligt, fast vi gick dit lite tidigt så det var nästan inget folk där.
Men vid 22-23 tiden ramlade det in folk i mängder.

Vi skulle på Max efter Kårfesten, men Elin tjurade och skulle gå före oss.
Så Elin, Johanna och Jonas gick på max typ 01.30-01.00
Men vi andra gick efter Kårfesten hade stängt.

Sen skulle det tydligen vara efterfest, men icke då!

Lördag (16/12), Kliver upp ca 15.00 för det blev sent i säng (05.20).

Kvällen sög det blev Max med Simon och Frida!

Tack för mig!

Lloyd: That's a lovely accent you have. New Jersey?
Lady at bus stop: Austria.
Lloyd: Austria! Well, then. G'day mate! Let's put another shrimp on the barbie!
Lady at bus stop: Let's not.

143403-26

Felix Pasta Alfredo

143403-32 

dagens lunch: Tre bananer och en pucko
samt 10kr


143403-27 

Choklad Pucko Orginal

143403-33 

Dagens lunch: Karins Lasange och Smil med smak av päron

143403-28 

Onsdagens middag: Pizza

143403-25 

Öl på Olearys...

143403-24 

Min teckning jag gjorde hos simon...

143403-29 

Oldschool...

143403-30 

Billig Kårcider...

143403-31

Znook @ Swesub



Nizlopi - JCB

Kommentarer
Postat av: Johan_ek89

Felix Pasta Alfredo, den är så in i helvete god alltså! :D

Postat av: Samira

Mmm, tänkte skriva samma som Johan.. samt att lasagne är såååå gott! Åt jag igår.

2006-12-17 @ 08:08:59
URL: http://abassifar.webblogg.se/
Postat av: rikeman

Pasta Alfredo är hur jäkla god som hellst, såg att simon hade en sån till lunch en gång, så jag var bara tvungen att smaka...och på den vägen är det! :D

2006-12-17 @ 17:25:06
URL: http://www.rikeman.blogg.se
Postat av: Jigsaw

Håller med om att Pasta Alfredo är god, den är topp 3 på "färdigmat"-listan. :D

2006-12-18 @ 20:46:20
URL: http://jigsaw.webblogg.se
Postat av: Treno

..Rather helpful information you have here. Grazie! http://www.trenitalia.275mb.com

2007-03-07 @ 17:22:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback